tisdag 4 juni 2013

Listigt nog känner jag mig lite golvad i panelen!

Vi är ju på Stuvbutiken titt som tätt, oftast får vi med oss några rullar tapet, lite penslar eller en burk färg. Men denna gången lämnade vi vår "favorithemmafixarbutik" ( <--något för Svenska Akademien att införa i ordlistan kanske?) med en tungt lastad släpkärra!
Flera hundra kilo och över 60m2 valnötstarkett som ska ge nästan hela bottenvåningen ett rejält ansiktslyft.
Det kommer bli så förbannat fint, det är jag övertygad om!

I skrivandets stund är det 100 timmar kvar tills jag och Jenny står framför våra närmaste släktingar och vänner för att bli man och hustru. High five någon? :)

Vad är mer nytt på Lyckliga gatan 16?
Jenny bad mig hiva ut det stora köksskafferiet för någon vecka sen, sagt och gjort, det åkte ut. Tack till Oscar som hjälpte mig att få det ur huset någon dag senare, det vägde MYCKET!
Ett extra tack går ut till förra eller förrförra ägaren av huset som sparat den gamla bröstpanelen och golvlisten i källaren som suttit där skåpet stod. Var bara att måla och spika upp så såg det ut som nytt (eller gammalt). ;-)

Kelly out.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar