onsdag 11 december 2013

2½ advent, eller vad säger man?

Theodor sover gott och jag sitter i vardagsrummet, lyssnar på julmusik och dricker lite julmust, Apotekarnes förstås. "It's beginning to look a lot like Christmas", minst sagt.

Jenny är ikväll på Landstingets julfest, hon åkte när jag kom hem från jobbet. Hon var himmelskt vacker i sin nya klänning, sitt långa fina hår, lite bling och en otroligt vacker bebismage... det var nästan så jag trillade omkull när jag stod som ett fån med käken hängandes i knähöjd. 
Det är ingen tvekan om vem som har landets vackraste hustru... för det har jag!

När jag nu sökte efter lite ny musik som passar årstiden så snubblade jag över en artist jag i normala fall kanske inte skulle gett en chans, men det visade sig att han gjort en riktigt bra cover på en klassisk jullåt. Han heter Michael Bublé och är allt för smörig för min smak i vanliga fall.

Varsågod, här kommer hans bidrag till min vintriga playlist...

I vanlig ordning, klicka på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar