lördag 20 december 2014

222 dagar senare!

Nu har det gått hela tvåhundratjugotvå dagar sedan vårt senaste inlägg och det har kanske varit de intensivaste och snabbast passerade dagarna i livet. Anledningen stavas med sjutton bokstäver...

TVÅBARNSFÖRÄLDRAR

Lilla söta Ellen blir 8 månader om bara några dagar och storebror Theodor fyller tre år, också om bara några dagar. Vår tes om att man lätt glömmer trevliga vardagshändelser och att det blir enklare att minnas dem om man t.ex. lägger upp en bild och skriver några rader på en blogg tycks stämma, för om du ber mig berätta något som hände för två månader sen så skulle jag fundera en stund och slutligen svara att det hände mycket då, Ellen döptes ju ungefär då och uhm...öhh... och det regnade mycket, tror jag...

Nu är det jul igen och julklapparna ligger redo att öppnas under den pyntade granen, som i år även smyckats med Theodors egengjorda saker från sitt dagis. Ett dagis som bjöd på ett spektakulärt luciatåg tidigare i veckan, där Theodor var tomtenisse och jätteduktig på att sjunga julsånger.



Igår kl. 17 gick jag på 18 dagars julledighet men det hindrar inte Theodor från att bygga hangarer som han tycker att jag ska sälja. Det var en gul fin Duplo-hangar så jag ska ta upp det i januari om vi kanske ska utöka vårt sortiment.

På julafton kommer halva släkten och vilken dag som helst kommer Jenny och Theodor börja baka kakor och godsaker medan jag provsmakar.

#julmys

1 kommentar: