tisdag 4 september 2012

Färdigbakad, nu i väntan på utmarsch!

Jag läste igår på min lillasyster Solveigs facebook att hennes "bulle i ugnen" är färdigbakad och kan vilja komma ut när som helst, h*n är beräknad till månadens andra hälft, men en Finnpersare har inte tålamod att bara ligga och slöa så jag tror det är dags ganska så snart.

För någon månad sedan var Solveig hemma och hämtade den babykorg som de flesta i släkten
har legat och sprattlat i de senaste 70 åren. Eller njae, det jag menar är att de flesta i släkten
någon gång under sina första månader har legat i den, inte mer än så får jag hoppas.

I alla fall... den gjordes som en gåva till min farfar & farmor då min far skulle födas, året var 1942.
Senast att ligga i den var förstås min son och nu är det väldigt snart dags för ännu en familjemedlem.
På korgens undersida kan man läsa sig till vilka som legat i den, väldigt fin tradition tycker jag.

Lycka till med allt Solveig!


2 kommentarer:

  1. Vi får väl alla hålla tummarna för att även denna Finnpersare har lust att spana in den stora världen snart. Börjar bli lite otålig!!

    Kram från lillasyster <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe förstår det, snart är det dags efter 39 veckors väntan... huamej... 39! veckor, det är en lång tid.

      Radera