tisdag 11 september 2012

Tack för en trevlig långhelg!

Nu har svärmor och svärfar påbörjat sin färd mot sydligare breddgrader, en sjutimmars tur ned till Skåne.
De kom till oss förra torsdagen med husvagnen fullastad med leksaker, hyllor till vårt förråd och allehanda användbara pryttlar till huset. Inte fick de någon ro och vila hos oss, svärmor Christina har tagit väl hand om lille Theodor och svärfar Göran har skruvat varenda dag, han är väldigt händig må jag säga.
Inte mindre än åtta nya lampor har installerats, så nu är det verkligen ljus i vårt hus! som Jenny hade sagt.

                            Gammelmormor Greta skickade med dem en kristallkrona som hon ärvt
                           av sin framlidne bror Axel, den hänger nu praktfullt över vår matsalsgrupp.

Efter att ha blivit bortskämda i vårt eget hem nu i fem dagar så kommer vardagen åter, en vardag som är lite ljusare och mysigare än dagarna innan de hälsade på. Tänk att några lampor och hyllor kan göra så mycket för huskänslan, på kvällarna innan vi lägger oss brukar jag och Jenny gå runt och mysa och insupa känslan av att detta fina hem är vårt i några minuter. Det är en underbar känsla!
Men att bo i hus har förstås några nackdelar också, vår första elräkning kom igår och där kunde man läsa att vi förbrukat el för cirkus 200:- på en månad, jättebra! sen läser jag att skatter och diverse avgifter kostar 250:- för samma månad... sen läser jag att det är en "abonnemangskostnad" för att vi använder elnätet på 550:- som också läggs till. Summa summarum, en elräkning på 980:- en månad vi förbrukat el för 200:-,
låter inte det orimligt så säg, vad är vitsen med att spara på hushållsel när det inte är den som kostar känner jag spontant. All makt åt Fortum, vår blodsugare!

För att vända den negativa stämningen i mitt inlägg så bjuder jag nu på några fina bilder från helgen som har gått. Håll till godo.

Theodor provar morfars glasögon.


Mormor Christina och Theodor.


Lillgrabben blev väldigt glad för sitt nya vrålåk!


Framåt kvällen sitter det fint med en mysig brasa...




2 kommentarer:

  1. Ser jag fel eller är det vitt i matrummet nu? :)

    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Du ser nästan rätt ;-)
    Jenny ville binda ihop vardagsrummet med matsalen så hon tapetserade matsalen med samma tapet som vardagsrummet... och detta gjorde hon nästan egenhändigt! Duktig tjej jag har.
    Det vita du ser är kortsidan på rummet, det var vitt innan också.

    SvaraRadera