måndag 21 januari 2013

Vart blev det av Ahlmarks Olja?

Vem av syskonen kommer inte ihåg kvällen som jag och Kebby gjorde succé hos reklamarna som satte ihop Ahlmarks reklamkampanj för cirka 17 år sen? Vi var med på nästan alla deras TV-reklamer och tidningsannonser i säkert ett par år, framförallt så var det vi som stod för hel- och halvsidesannonserna i tidningarna. Temat var värme och kyla eller något i den stilen, då drog mamma på Kebby en prinsessklänning över overallen och trot eller ej, reklamarna älskade idén!

Jag minns att jag hade på mig min pilotjacka och en färgglad halsduk och drog en Ahlmarksgubbe i skägget, också mammas idé och gissa vad som var på helsidesannons några veckor senare? Jo, när jag drar gubben i skägget. :P

Den bilden, eller VHS bandet med alla reklamfilmerna skulle jag vilja låna, Kebby? Mamma?

Jag hittade i alla fall en tidningsannons med lilla söta Kebby...


2 kommentarer:

  1. Ja, de va ju mkt vackert med klänningen utanför overallen måste ja få lov och säga!

    Har den berömda klänningen i garderoben, dock inte filmen, så de får du höra med mamma ;)

    SvaraRadera
  2. Taget! Jag hämtar min gamla VHS i källaren, så har vi nostalgi-filmkväll med gamla heminspelningar nästa helg? :o)

    SvaraRadera