måndag 11 februari 2013

Uppenbarelser av bibliska proportioner!

Det är alltid kul och intressant med saker som ser ut som något annat än vad det är, som till exempel i mitt tidigare inlägg om chockladsås från oktober... http://lyckligagatan16.blogspot.se/2012/10/geografi-i-chockladsas.html Jag måste avslöja att det är inte min första uppenbarelse!

Sånt här händer mig lite då och då, det är helt enkelt någon som försöker säga mig något. Jag har arbetat febrilt med att utröna vad det heliga budskapet kan vara, ja det är heligt, alla budskap är heliga, det står i bibeln.
Tyvärr har jag inte kommit upp med någon bättre teori än att det kommer uppstå kärlek mellan PacMan och en isbjörn någonstans i nordeuropa. Vilket är högst otroligt då PacMan bor på den franska rivieran och är lyckligt gift med sin koreanska hustru Pakk-Woo Man.

Jag efterlyser nu hjälp att tolka dessa uppenbarelser, kanske är det ett pågående budskap som kommer att ta en livstid av uppenbarelser för att bli logiskt? Kanske är det bara slumpen? Eller är jag bara för dum för att förstå vad någon försöker säga till mig?


Under en kvällspromenad runt Lambergstjärn för ett par vintrar sen så uppenbarade sig ett isflak format som ett isbjörnshuvud i profil med nos, mun och öga... läskigt.

Jag spillde kaffepulver på köksgolvet när vi var nyinflyttade på Engholmsgatan, det är kärlek.

Även denna syn uppenbarade sig i köket på Engholmsgatan. Plötsligt stekte jag PacMan!
PS. Jag åt honom tio minuter senare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar