måndag 11 maj 2015

Skåne ToR

I onsdags åkte vi till Skåne, jag jobbade medan Jenny och barnen spenderade lite kvalitetstid med mormor och morfar. Som vanligt blev vi rikligt bortskämda med god mat och en extra hand med barnen, det blev några avslappnade kvällar alltså.


Att Skåne är vackert vet de flesta, det bjuds på kilometerlånga gula rapsfält, storslagna byggnader och en och annan dunge de kallar skog.
Men det är få som tänker på hjälpsamma människor när de tänker på Skåne. När jag parkerade på en öde parkering i Malmö för ett tidigt morgonmöte på fredagen så såg jag till min förvåning att några hjälpsamma människor ställt upp en bil på ett par gamla fälgar när de stal däcken för att inte skada karossen i onödan, det tycker jag var fint gjort. :) Skåningar är så omtänksamma!


På fredagseftermiddagen sa vi hejdå till gammelmormor Greta en sista gång i St Råby kyrka, det var en fin begravning.

Nu är vi tillbaka i Värmland och Theodor har blivit ännu mer förtjust i Mumintrollen efter att ha sett en av dem flyga runt i en luftballong nere i Skåne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar