onsdag 17 juni 2015

Bröllopstider!

Häromdagen, den 8 juni, var det två år sedan jag och min kära Jenny stod vid altaret i Ölme kyrka med släkt och vänner. Det var en av de absolut underbaraste dagarna i mitt liv, en sån där dag där allt går helt rätt och lyckoruset pumpar glädjekänslor genom kroppen konstant, allt går i slow-motion men samtidigt väldigt fort, hela dagen.
Jag är ganska säker på att jag inte är ensam om att känna så om vårt bröllop, senast igår sa Jenny när hon satt tyst och funderade vid middagsbordet. - Jag hade velat gifta mig igen!
Det kan ju tolkas på olika sätt, men självgod som jag är så utgick jag ifrån att hon menar att hon älskar mig och vårt liv tillsammans så pass mycket att hon vill fira det med ytterligare en storslagen dag i kärlekens tecken.  
Håller tummarna på att så är fallet...

Samma dag gifte sig, av en slump, även H.K.H. Prinsessan Madeleine med den där jänkaren Chris.
Nog om det... jag antar att det var därför inte Kungen kunde komma på vårt, han måste ju prioritera trots allt! ;)

Förra året, samma årstid, så gifte sig några av våra närmaste vänner. Det blev ett vackert Skånebröllop ute på slätten och ett Värmländskt skärgårdsbröllop. Grattis på ettårsdagen till er!

Herr och fru Brevik
Herr och fru Bohlin


I denna hyllning till det traditionella kyrkbröllopet kan jag inte låta bli att gratulera årets brudpar numero uno, de Kungliga Högheterna Prins Carl Philip och Prinsessan Sofia, Hertig och Hertiginna av Värmland. Hjärtligt välkomna till Värmland i sommar!

Tyvärr kunde jag inte närvara, jag var alldeles för upptagen med att bevaka brevlådan efter en inbjudan. *snyft*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar