tisdag 14 augusti 2012

Hemmansägare Finnpers tar ton!

Efter åratal av tjat om detta bloggande hit och bloggande dit så har jag slutligen kommit till ro med tanken att själv publicera några väl valda ord på en offentlig blogg som enligt mina egna kalkyleringar kommer generera miljontals kronor i reklamintäkter!

För att påskynda mina planer på att bli ekonomiskt oberoende till följd av mitt bloggande så ska jag nu göra ett oerhört intressant inlägg om ett ekskåp från förra sekelskiftet som jag tänkt ha på kontoret i nya huset. Tyvärr vann jag inte budgivningen i söndags så nu är jag bitter och lite ledsen i ögat, det var ju så vackert!


Över till något helt annat...
Jag "googlade" efter lite kuriosa om orten Norsbron som området heter där vi nu bor. Det visade sig att området är rikt på fornlämningar, framförallt ifrån järnåldern. Flera utgrävningar har gjorts i området och man har funnit gravplatser, bosättningar och två fornborgar, är inte det lite spännande så håll det för dig själv. :)
Fann även ett flygfoto från tidigt femtiotal där vårt hus syns längst ut till höger i bild.


Om det mot all förmodan är någon som inte somnat halvvägs in i mitt första blogginlägg så ber jag att få tacka för att du tagit dig tid att läsa och önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar