torsdag 3 oktober 2013

Dalarna 2011



Här om kvällen skrev min ena kusins son i Orsa på facebook att några släktingar från Australien kom på spontanbesök. Väldigt trevligt initiativ av dem, jag bad honom fråga efter en e-mailadress så jag kan ta kontakt med dem och bjuda in dem till vårt hem nästa gång de "har vägarna förbi Sverige", om det händer igen. Om inte annat så vill jag gärna höra mer om min australienska släkt som är väldigt stor, över 200 personer vad jag förstått.

Så fort jag börjar tänka på släkt och familj på pappas sida så kryper det upp en väldig längtan att åka upp till Orsa och hälsa på, träffa släktingar, se hus o stugor, skogarna och de vackra utsikterna.
Inom mig finns en hemlig önskan om att en dag när barn flyttat hemifrån och vi tröttnat på Karlstad, ta vårt pick och pack, köpa ett stort fint hus i Orsatrakten och öppna bed & breakfast. Drömmen bygger förstås på ett särskilt hus, på en särskild ort, med en särskild historia, men det kan jag skriva mer om någon annan gång.

Nu bjuder jag på några bilder från sommaren 2011 när jag, Jenny och Theodor i magen bland andra hälsade på min faster Karin och hennes man Janne. Vi passade även på att besöka Orsa Björnpark.

Vi dansade med vargar.
Såg den svenska björnstammen.
Träffade några crouching tigers.
Tog ett morgondopp med isbjörnen Oskis.
Lodjuren lyste dock med sin frånvaro, men min kära Jenny gör sig bättre på bild än något annat.



Glada och nöjda efter helgens äventyr reste vi från tallarnas Dalarna till granarnas Värmland.
Men först lite shopping, glass och goda räkor i Mora.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar