onsdag 16 oktober 2013

Tre tips i kampen mot höstdepressionen

Idag är det den 16:e oktober och på jobbet har vi börjat prata julkampanjer för flera veckor sedan. I år blir det ett exklusivt samarbete med Leif "klart det är gott, det är ju jag som har gjort receptet" Mannerström.
Kul.
I dessa mörkaste av dagar, innan snön har kommit, så behöver man tre saker. Någon att gosa med i soffan, en bra kaffebryggare och en riktigt fin ljusstake som kan lysa upp i höstmörkret!
Kaffebryggare hittar du på SIBA eller Elgiganten, någon att gosa i soffan med hittar man numera på internet har jag hört, inte för att jag förstår hur man ska kunna känna någon högre mysfaktor genom en skärm, men eftersom människor sällan umgås i fysisk form med varandra efter arbetstid så har man kanske inte mycket till val.
Allt som behövs nu är en bra ljusstake.
Den ska vara stadig för brandsäkerheten, enkel att rengöra, unik och gärna handgjord. Ett stort plus är även om den enkelt kan nedmonteras för frakt och förvaring eller göras högre och lägre efter önskemål. Tänk vad bra det vore om den även var tillverkad i ett material som har en smältpunkt på över 900°C.

Vilken tur att jag råkar ha gjort just en sån ljusstake!

Föreställ dig vilken mysig höst jag kommer ha...... ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar