tisdag 21 januari 2014

En tisdag i januari

Jul och nyår är över, vintern har äntligen kommit och ett nytt spännande kalenderår är påbörjat. Ett år som ser ut att innehålla nya spännande utmaningar på jobbet för mig, mammaledighet för Jenny och förstås en lillasyster eller lillebror för Theodor. Som om inte det var nog så är vi i skrivandets stund mitt uppe i ett eventuellt husköp också.
OM det blir av så kommer vi att sakna vårt nuvarande hus något oerhört! Inte minst för all tid och själ vi lagt ned för att få det så fint, utan också för att det är så förbaskat bra! Alla grillkvällar på altanen med släkt och vänner kan komma att bli lite trängre i framtiden, men finns det hjärterum...
Jag ska inte gråta för det än, och inte heller glädjas för mycket innan den pågående affären är klar.
Livet är kort o gott riktigt bra just nu!

Hela lilla familjen Finnpers hjälptes åt att bygga ihop spjälsängen som nu står i vårt sovrum och bara väntar på att få en liten skrikande ockupant. Theodor var framme med sin lilla skruvdragare och gav en hjälpande hand. Han verkar förstå att det är något på gång. Han pekar på Jennys mage, säger Bäbich! och ger magen en puss. Det är fint.


Förra helgen var jag i Sälen på Kick-off med jobbet och fick bl.a. prova att gå upp på fjällen med snöskor, något jag velat göra ända sen jag var liten och såg 
Dr. Snuggles och Bäver göra det. :-)


Så efter en sen lunch och några kundbesök i Kristinehamn ska jag nu ta mig en kopp kaffe, luta mig tillbaka på kontoret, öppna mailen och inse att jag nu fått mer att göra än jag hunnit avverka under dagen... det var den kaffestunden... men jag är inte bitter... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar