lördag 7 september 2013

Kojbygge

Som jag nämnde förra veckan så hade jag inte fått någonting gjort av det jag planerat när den 19:e av totalt 21 arbetsfria veckor var påbörjad. Jag kände hur paniken började krypa sig på och en känsla av att jag ödslat bort den timmen jag haft helt till mitt förfogande varje dag de senaste månaderna. Men som tur var så påbörjade Jenny sin andra semesterperiod, två veckor till, där hon kunde kunde ta hand om Theodor och låta mig börja snickra på en liten koja till min son.


Jag valde plats och storlek i samråd med Jenny, 2x1,5m vilket i min värld motsvarar 3m2. Så där lagom stort för en liten buspojke som Theodor.


Dag 2 så började kojan ta form. Jag byggde på allteftersom, beroende på vad jag hade för virke och vad jag tyckte skulle passa, för jag hade inga ritningar och byggmaterialet bestod uteslutande av överblivet virke från källaren. Tack till tidigare husägare för att ni sparat så mycket som kunde komma till nytta! :)


Jag byggde en taknock, ett tak och började sätta upp panel och det började mer och mer likna en lekstuga och inte en koja som hade varit min tanke. Jag blev ambitiös, kanske lite överambitiös, jag skulle ju hinna klart projektet också!

Men jag gav inte upp och virket räckte. Så jag köpte takpapp, nubb och målarfärg för att färdigställa mitt lilla kojprojekt. Tack till svärfar som kom
med idén hur trappan skulle konstrueras.


Sug på den alla ni som säger att jag är född med tummen mitt i handen! ;)
Jag har nött ned den tummen av allt spikande och sågande... ja jag har sågat allt med en fogsvans, dumsnål kallas det! :)

1 kommentar: