söndag 1 september 2013

Tillbaka till verkligheten . . .

Idag är det den 1 september och första veckan tillbaka på jobbet är avverkad. När jag och min underbara lilla hustru gifte oss i somras tog jag semester från allt annat än det som pappa och äkta make. Det har, för att sammanfatta dessa månader, varit en helt fantastisk tid! Vilket väder! Tummen upp för Sola i Karlsta'!

Jag hade stora illusioner om hur mycket tid jag skulle få till mina egna projekt under pappaledigheten, framförallt att få bättre ordning på mina papper, utveckla mitt släktträd och bygga en liten koja i trädgården till Theodor.
Jorå så att eeh...

Totalt var jag pappaledig och på semester i 21 veckor, när den 19:e veckan var avklarad så hade jag inte ägnat en minut åt någon av de ovan nämnda projekten. Det visade sig att det var en heltidssysselsättning att vara hemmapappa, och jag kan inte förstå hur jag kunde bli så förvånad när syskon, svärmor, flera kunder och Jenny sagt det till mig. När jag var och besökte en kund i veckan som tidigare varit pappaledig så sa han: "Haha! Du hade också den illusionen, det är vi många som haft."
Den där 1-1½ timmen om dagen då Theodor sov gick åt till att plocka undan hans leksaker, bekanta sig med diskmaskin, dammsugare och Wettexdukar. Men dagarna med Theodor gav mig några av de allra härligaste och finaste minnena i livet, så ärligt talat skiter jag i att jag inte fick så mycket annat gjort!
Så var det med den saken.

Herr och fru Finnpers ;)


Men nu lider sommaren mot sitt slut, en värmande brasa sprakar i kaminen och det är faktiskt vårt gamla äppelträd som fått offra sig för att ge oss värme denna söndagsmorgon.
Ja, det var en kall vinter, sen blev det varmt i en vecka eller två och trädet trodde att våren var här så den började suga åt sig vatten. Men så kom kölden igen och vårt kära äppelträd bokstavligt talat sprängdes inifrån.

Detta var startskottet för den här hösten! Jag har en del på lager att lägga upp efter semestern.
Lev väl!

Pappaledighet när den är som bäst!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar