måndag 13 maj 2013

Året var 1951

~ Sveriges Riksdag tillsätter en utredning om televisionens införande i Sverige.

~ Lennart Hyland börjar sända radioprogrammet Karusellen på Sveriges enda radiokanal.

~ FN-trupper återerövrar Sydkoreas huvudstad Seoul för andra gången.

Den svenska ransoneringen av kaffe upphävs och därmed är den sista svenska kristidsransoneringen borta.

Gatunämnden i Stockholm beslutar om försök med parkeringsautomater. Det var ju synd kan man tycka idag.

~ Mark Hamill föds.

~ Syskonen Karin, Lars och Per-Åke Finnpers är ute och leker i solen, som barn ska göra en varm sommardag i den åldern. Utan en tanke på varken sin status på Facebook eller att de måste gå upp i level på sin nya iPhone-app. I vissa fall kan man nog ärligt säga att det var bättre förr.

T.v. i den trendiga barnvagnen sitter min faster Karin, i mitten med de schyssta hängselbyxorna står min farbror Lars och på cykeln sitter pappa som då var 8½ år. Lägg märke till flugan, fint ska dé va!


6 kommentarer:

  1. Oj, du är verkligen en kopia av Åke!

    SvaraRadera
  2. Var hittade du denna bilden?

    SvaraRadera
  3. Synne hade plockat ihop ett gäng kort till mig som jag var med på och sen var det hundratals som skulle slängas. Jag hade inte tid att se igenom det men jag ögnade igenom en del och hittade några guldkorn. :) Jag tänkte lägga upp fler lite då och då tänkte jag. Jag scannar in dem i datorn bara.

    SvaraRadera
  4. Kebby, ja du har nog rätt. Jag ska se om jag inte kan leta upp något kort när jag är i ungefär samma ålder. :)

    SvaraRadera
  5. Ursnygga sandaler !

    SvaraRadera