onsdag 1 maj 2013

Första Maj!

Hade jag varit kommunist eller Löfvensympatisör så hade jag kanske citerat texten till Internationalen eller Knutna Nävars klassiker Arbetarbröder, men nu är så inte fallet, jag har knappt ketchup på maten.
Istället njuter jag av det härliga vädret med en promenad på åkrarna med lille Theodor. Vi träffade några trevliga grannar och självklart skulle Theodor gå fram till alla bilar i hela kvarteret, peka och säga Brumm! Brumm!, men vi hade ingen brådska. :-)

I förmiddags hjälpte även Jenny, jag och en massa andra i familjen äldsta systern Ketty med barn att flytta till en jättestor och fin lägenhet på Råtorp med den underbara Klarälven ett flickkast bort, och hemma på Lyckliga gatan svajade förstås flaggan dagen till ära och hälsade oss välkomna hem.

Nu blir det middag och sen soffläge i väntan på att min kära, älskade Jenny ska komma hem.

Theodor verkade tycka att det var mysigt att snubbla runt på gärdet.


Kusinerna Melvin och Milja kom promenerarande hand i hand när vi lastade kärran.


Förra veckan rev vi bort all överflödig jord och gräset runt flaggstången och lade istället sten och grus där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar