söndag 12 maj 2013

Sommar i Sverige igen . . .

Ja, precis som allas vår kära värmlandspôjk (läs: gôbbe), Sven-Erik Magnusson sjöng i låten "Sommar i Sverige" så är det nu äntligen försommar. Solen skiner, fåglarna kvittrar och grillen går varm och vad gör man? Jo, man åker bil. Man åker hit, man åker dit och sen åker man ända bort dit.
Häromdagen kom vi hem från ännu en roadtrip, denna gången till Jennys hemland Skåne, vi har tillryggalagt närmare 200 mil den senaste veckan och då finns det inget som är viktigare än musik för att göra resan så smärtfri och trevlig som möjligt. Med musik menar jag självklart inte de uttjatade "rikstopp sex klockan sex" låtarna som ligger på repeat på sveriges alla radiostationer, utan gärna lite annorlunda, välskriven och mångfacetterad musik. Jag är inte sämre än att jag kan erkänna att just min playlist inte faller alla i smaken, men jag kan nästan garantera att du finner någonting du tycker om, och om du inte är helt tappad bakom en vagn så tror jag att du kommer uppskatta min musiksmak, med ett och annat undantag som med ett enkelt knapptryck hoppas över.

För att starta spellistan trycker du här, då kommer du till min spellistas spotifysida och du ser en bild sammansatt av skivomslag. Tryck på den och min spellista öppnas i ditt spotifyprogram, busenkelt!
Har du inte spotify så är det dags att komma in i 10-talet och skaffa det.
Jag rekomenderar att du ställer in på "Shuffle play" för ökad omväxling då jag lagt till olika genrer i olika perioder. Visst, Joaquin Phoenix tolkningar av Johnny Cash är rysligt bra, men omväxling förnöjer som det så fint heter. ;o)

Som jag nämnde tidigare så är det säkert många låtar som kan få vissas öron att blöda, plåga då inte dig själv utan byt låt, då kan det ju bara bli bättre, eller hur? :)

Känner du dig träffad och vågar äntra min något udda musikvärld så är det bara att följa mina instruktioner, luta dig tillbaka i sätet, eller för all del solstolen, och njut! Håll till godo...


Du kan även klicka på bilden. 


När man är ute och kör på de svenska vägarna så finns det förstås en del att se och vackra landskap att njuta av, men i ärlighetens namn så är det mesta inte mer spännande än såhär...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar