tisdag 28 maj 2013

En händelserik helg . . .

I söndags var jag halvpigg efter lördagens bravader, Patrik hade styrt upp en riktigt bra svensexa. Helt ovetandes om kvällens planer gick jag hemma och klippte gräset när jag plötsligt fick se i periferin att det stod några och tittade på mig. Nu är det några tyska turister som gått väldigt vilse minns jag att jag hann tänka... Tack! Det var en minnesvärd dag!

På söndagen var jag som sagt inte i mitt esse, men lillasyster Kebby, Christoffer, Milja och Meija kom och stannade nästan hela dagen, vi grillade, barnen lekte, Kebby klippte gräset (jag blev ju inte klar sist) och vi hade en väldigt bra dag helt enkelt.

Måndagen gick till bröllopsförberedelser, såhär med 11 dagar kvar blir det mycket småärenden som ska göras. Men det går förstås aldrig så smidigt som man kanske hade önskat, strul och besvärligheter som ställer till det för oss, men skit i det! Det kommer bli en jättebra dag! Vi hann träffa Catrin en stund på Mariebergsskogen också, glass och lek med djur, Theodor stortrivdes!

Som vanligt blir det bilder på Theodor, men som pappaledig tar jag inte kort på så mycket annat. :P

Theodor lyssnar halvhjärtat när hans kusin Milja försöker förklara något.


Han observerade sin pappa och lärde sig snabbt hur man själv sätter på trädgårdsslangen.


Här poserar han framför kameran med sin vän Getabocken i Mariebergsskogens "Klapphage".


En till bild i familjealbumet där vi sitter på saker. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar