fredag 19 oktober 2012

Äntligen har jag funnit min Chesterfieldfåtölj!

Med stor hjälp av den oxblodsröda Chesterfieldfåtölj jag fann i Malmö tidigare i veckan börjar äntligen kontoret se ut som jag hade föreställt mig. Traditionella tapeter, mörka möbler och vackra detaljer med en stänk av 10-talet i form av den oundvikliga datorn man inte klarar sig utan i dagens samhälle.

Möblemanget är ett hopplock som jag samlat på mig de senaste åren, jag har länge haft en vision om hur ett eventuellt kontor (läs: grabbrum) skulle se ut och nu känner jag att jag är nära slutresultatet.
Det var aningens omständigt att få hit fåtöljen, två turer till Malmö, hyra släp i Södra Sandby, tillbaka till Lund och lasta, sen var det bara 55 mil hem genom kolsvarta natten för att lasta av halv två på natten, sova, vakna, mot Lamberget för att lämna släpet och sen till jobbet. Men det var det helt klart värt... :o)

Bjuder på några bilder så här strax innan midnatt.


Chesterfieldfåtöljen är som bekant från Malmö, säljaren var en indisk 
möbelhandlare som bl.a. varit lagkapten i svenska cricketlandslaget.


Koppartavlan som föreställer en 1500-tals världskarta fick jag efter pappa av Synne, på den tiden var den ett slitet vardagsrumsbord, men efter lite restaureringsarbete med Jennys hjälp och Sörens expertis i att fästa tunga saker på tunna väggar har jag nu en tavla av Guds nåde!


Jag kommer... *hick* ...sova gott... *hick* ...inatt.

Här saknar jag en stol som passar in i rummets helhet och som inte försvinner 
bakom min farfarsfar Finn Per Hanssons pampiga ekskrivbord.


Nu ska jag göra min familj sällskap på andra våningen och sussa kudde, godnatt, sov gott, syns imorr'n!



2 kommentarer:

  1. Tack Solveig! Som du såg i julas så har jag ju hittat gardiner och en passande stol nu också! :) Det enda som saknas är ett skåp i rätt storlek och utseende. Men jag är väldigt kräsen när det kommer till vad jag släpper in på kontoret, så ta åt er av det, att ni fick sova där över jul! ;)

    SvaraRadera