fredag 12 oktober 2012

Isskrapor och rattmuffar åt folket!

Som vanligt här i Värmland så har vi en väldigt kort höst, på morgonen döljs de vackra höstfärgerna av ett tunt lager av kall, vit frost som får det att riktigt isa in i märgen och man önskar att man hade långkalsonger och skoterställ varje morgon när man skrapar rutorna och sätter sig i en iskall bil.
Varför gick rattmuffen ur tiden? Jag önskar jag hade en varje morgon, som jag sen diskret skulle placera i handsfacket när jag parkerar bilen på jobbet. ;-)

Gräsklipparen är nu hel igen och gräsmattan är nyklippt, det var en liten, liten fjäder som lossnat och försatt maskinen ur funktion. Reparationen gick på 38:- så det blir till att skruva ned värmen några dagar för att spara in det på elräkningen. :P
Med hjälp av svärmor och mina väldigt gröna fingrar har jag även klippt buskar och träd, så nu slipper jag göra en lambada var gång jag ska klippa gräset. Det är svårt att se på denna bilden, men jag klippte bort MYCKET på just det trädet, sparade allt som växte mot skyn och tog bort allt som gick i sedled och nedåt.
De tunga grenarna reste sig när jag lättade lite på tyngden och trädet fick en riktig ansiktslyftning. Nu är det bara att hålla tummarna för att jag inte dödade det stackars trädet och att jag lyckas tvåla bort grässafterna från mina gröna fingrar, för ingen som känner mig trodde väl att mina fingrar skulle vara gröna i den vanliga bemärkelsen?


Jag måste få avsluta mitt inlägg med en bild jag tog när lilla familjen tog en promenad till Nors kyrka som ligger två stenkast bort. När man lever i världens näst mest sekulariserade land kan man kan inte annat än älska och le åt Svenska kyrkans dramatiska slogans...


1 kommentar: