måndag 1 oktober 2012

Nu är det officiellt höst!

Ser man till väder och färg på löv så har det varit höst i några veckor här i Värmland, men frågar man fröken Ur så blev det höst kl. 00.00 natten till idag och frågar man SMHI så blev det höst i morse, vem har rätt?
Som vanligt så har i alla fall inte SMHI rätt, fröken Urs resonemang köper jag, men det är inte rätt.

Hursomhelst, det är en ny månad, ny vecka, nymåne var det inatt och jag ska snart publicera ett nytt inlägg. 
50 inlägg har det hunnit bli sedan vi startade, tidigt i morse hjälpte någon läsare oss att passera 2000 sidvisningar och min plan på att bli ekonomiskt oberoende till följd av mitt (mest Jennys) bloggande går nästan som beräknat, fortsätter vi i denna takten så bör jag kunna dra mig tillbaka år 2097.

Vad är nytt?
Gräsklipparen som jag hade hoppats på var ett riktigt "klipp" är förstås trasig, ska lämna tillbaka den.
Jag har fått in utemöblerna i vedboden för vinterförvaring och överlag så är vi ganska så nöjda med hur vi fått det i huset, men det är förstås tusen saker till vi vill göra, näst på tur står nog trappan till övervåningen, jag har  även en idé till vad jag ska göra i trapphuset ned till källaren, inpirerad av näst äldsta broderns trappa till sin övervåning. Vi får se vad Jenny säger när jag presenterar min idé, kan behövas lite bearbetning där.

Eftersom jag inte har någon fin eller gullig bild att lägga upp som har något med mitt inlägg att göra så bjuder jag istället på en bild jag tog strax efter att jag installerat brandvarnarna, en bild som egentligen inte säger någonting om någonting...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar