tisdag 23 oktober 2012

Semestersugen

Råa höstdagar som denna får mig att längta till sydligare breddgrader, inte Skåne, även om det kan vara nog trevligt där med rätt sällskap. Nej, jag tänker längre söderut, till något varmt medelhavsland eller varför inte en tur tillbaka till den fantastiska ögruppen Azorerna... 

Vackra blommor på en höjd med utsikt över det blå Atlanthavet. 
Kontrasterna och skärpan blev så bra mot bakgrunden att bilden nästan ser Photoshopad ut.




























Att slumra till i gräset en stund och vakna med denna utsikten är något utöver det vanliga.




























I vulkanen låg det en by och två sjöar som skiljs åt med en stenbro.
Det var vid den röda cirkeln jag tog kortet ovanför.


































Jag och min kära lilla Jenny på en promenad över ön São Miguel.



Om jag gjorde dig sugen nog på semester att spontanköpa en biljett till värmen, var hygglo och skicka ett vykort i alla fall. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar