torsdag 21 november 2013

Från Aiphone till iPhone


I källaren i min arbetsgivares dotterbolags före detta lokaler 
fick jag syn på något underligt. Var det en tidig iPhone-modell?



Jag ville gärna tro det, men nej. Efter 30 sekunders research på Google så visade det sig att Aiphone är japanskt och världens största tillverkare av interkomsystem. Jag önskar att jag aldrig googlat och fortsatt leva i ovisshet. :(
Man lär sig något nytt varje dag.
Till exempel så är årets ord 2013 utsett, "selfie". Ett ord som har ökat sin globala använding på internet med inte mindre än 17000%. Jag önskar att det var mina pensionsfonder som hade den utvecklingen, så skulle det kanske bli något när jag väl går i pension.
"Selfie" är ordet för att ta ett kort på sig själv med mobilen. De tas oftast i dåligt ljus och med en onaturlig min.

Imorgon är det fredag! Woop woop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar