söndag 24 november 2013

Smygstart av julen

Nu till veckan kommer svärmor och svärfar, lilljul ska firas så Jenny beordrade ned mig i källaren för att hämta ljusstakar, julgardiner och några tomtar. Det lilla som jag motvilligt tog med mig upp placerades ut i hemmet, så just nu är vårt hem i något slags förstadium till 1:a advent, eller som "ungdomarna" skulle säga, en BETA-version av advent.

Jag motsätter mig all julpyntning i november, men eftersom hemmets högre makter är av en annan uppfattning så är det bara att ge med sig. Ett bra argument är att vi tar bort nästan allt julpynt på annandag jul så Theodors födelsedag inte ska bli så "julig".

Men jag får lov att erkänna att mysfaktorn var ganska hög när jag och Theodor trippade ned från övervåningen klockan sju i morse och det var alldeles mörkt så när som på ett par vackra adventsljusstakar från gammelmormor Greta.

Den största ljusglimten i adventstider är nog ändå att jag med gott samvete kan leta mig in på youtube och skriva in de magiska sökorden... <mariah carey all i want for christmas>


Nu är julen här!  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar